До 9 юли МВР пуска още 187 технически средства за контрол на скоростта. Към момента полицията регулира движението с 300 мобилни и стационарни камери. Наблягат и на линейния контрол, в който полицаи с таблети ще проверяват за глоби колата пред тях и ще я спират. По Гергьовден 980-1000 пътни полицаи ще са на пътя. До 480 екипа с небрандирани коли ще се движат в трафика и ще докладват за безразсъдни и рискови шофьори. Това обяви след национално съвещание за пътната безопасност във Велико Търново комисар Димитър Мичев, началник отдел "Пътна полиция" при ГДНП. Заедно със зам.-директора на Националната полиция Калоян Милтенов те отчетоха, че мерките срещу катастрофите работят и за първите месеци на 2025 г. са станали 303 тежки произшествия по-малко от същия период на предходната година. Числото на загиналите не се променя - 106 са загубили живота си на пътя, 62 от тях са водачи, а 6 са деца. 2077 са ранени и са с 352-ма по-малко.
3-те най-опасни трасета са "Тракия", където са станали най-голям брой катастрофи - 224. В тях са загинали 5 души и 239 ранени. В черната статистика на жертвите обаче води първокласният път Видин-ГКПП Кулата-Промахон, на който са загинали 9 и 39 са ранени при 103 катастрофи. Най-много са пострадалите на шосето Русе - Велико Търново-Маказа - 50 и двама загинали при 155 ПТП. В 12 областни дирекции на МВР са регистрирани повече загинали.
Извършени са над 2,556 млн. проверки на над 1 милион шофьори и 150 000 пешеходци. Хванатите пияни зад волана са 3087, 700 от тях са били с над 1.2 промила. 309 са отказали да бъдат тествани за алкохол, а 538 - за наркотици. Полицаите са издали 534 000 електронни фиша за скорост,наложените на място глоби с фиш са 467 хиляди. Над 10 800 са останали без книжки от началото на годината.
"По отношение на мерките - видимо присъствие на пътя! Превенцията е много важна за нас. Провеждаме превантивна информационна дейност. Прави ми впечатление, че шофьорите вече се съобразяват, че може между тях да има небрандиран автомобил. На първокласните пътища ще сложим стационарни камери", каза комисар Мичев. Причините за високия пътен травматизъм са комплексни - лоши пътища, обучение, съвест и култура на водачите.