Икономика

Летище София започна ремонт на чек-ин гишетата и багажната система

   
Летище София започна ремонт на чек-ин гишетата и багажната система

Летище София започна ремонт на чекинг гишетата и на багажната система на Терминал 2, съобщиха за TravelNews от концесионера "СОФ Кънект". "Стартирахме един от най-мащабните проекти, а именно внедряването на нова и супермодерна багажна система. Тя ще увеличи капацитета на обработвани багажи от 200 на час сега до 2400 на час след изграждането й", обясниха от летището.

Успоредно с това започва и работата по удвояването на броя на чек-ин гишетата.

Пътници и туроператори вече започнаха да се оплакват от струпване и увеличаване на опашките. "Наложи се да чакаме 1 час, за да си оставим багажа, и още час да преминем през проверките и да стигнем до изхода за самолета. Това е безумно и е недопустимо да се почва ремонт в летния сезон, който е най-силният за пътуванията", коментира пред TravelNews туроператор.

Туристическият бизнес се пита защо не е започнат ремонтът през есента и да се осъществи основно през зимата и пролетта, т.е. през по-слабите месеци. Напоследък има и чакане по над 30 минути за багажа при пристигането, което също създава недоволство сред пътниците.

"Изпълнението на двата проекта ще продължи една година и ви уверяваме, че сме взели всички мерки това да не се отрази по никой начин на пътниците и операциите на летището.
Съветваме пътуващите да спазват изискването на авиокомпаниите и да бъдат два часа преди полет, като Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“ препоръчва да са поне два часа и тридесет минути преди полета", коментираха от Летище София.

По новия проект на Терминал 2 след обновяването трябва да има 52 чек-ин гишета. Пространствата в залата за заминаващи ще бъдат оптимизирани, гишетата ще бъдат разположени на два така наречени полуострова, а не в дъното на залата, както са в момента.

Зоната за изчакване е проектирана така, че движението да става по-ефективно и бързо, S образно и при струпване на много хора чрез отваряне на оградителните ленти, да може да се разпределя равномерно потокът на хора към гишетата. Проектът предвижда и self check in киоски, където пътниците сами ще могат да си оставят багажа.

Напоследък има и чакане по над 30 минути за багажа при пристигането, което също създава недоволство сред пътниците.