Проблемите с математиката в българските училища са системни и поколенчески. Това заяви по БНР министърът на образованието Красимир Вълчев по повод ниските оценки на последното национално външно оценяване.
"Имаме по-малко часове, но повече съдържание. Учениците и учителите препускат. Няма време да затвърдят знания. Това води до лесна демотивация. Една от основните цели на реформата, която сме си поставили, е да осигурим повече време", каза той.
Днешните ученици по-трудно се концентрират заради продължителното взаимодействие с екрани, отбеляза още той.
Изпитите след 7-ми клас трябва да се променят, обясни още министърът на образованието. "Да има повече практически задачи. Едно от намеренията ни е да има интегрални изпити. Да започнем да мерим и компетентности, придобити по природни науки, пък и по обществени науки. Т.е да имаме интегрален изпит по математика и природни науки. На следващата година, ако направим крачка, тя ще бъде миниатюрна, скромна. Ще включим няколко задачи, които ще бъдат интегрални. Природните науки са много пренебрегнати. Много са ни слаби резултатите. Няма как да просперираме като общество, ако не повишим склонността за учене на математика и природни науки", каза Вълчев.
Красимир Вълчев обясни и какви са готвените промени, свързани с възможността за изучаване на религия в училище. "И в момента има религия в българската образователна система, но не във всички училища. Има и в почти всички европейски страни. Това не отменя светския характер на системата. "Религия" няма да се изучава задължително. Ще има алтернативна програма "Добродетели и етика", която ще бъде основна. Нито едно дете няма да учи "Религия" против волята си. Ние само разширяваме достъпа. Религията е една от алтернативните пътеки да формираме ценности у децата", каза той.
Преди началото на учебната година родителите ще бъдат запознати с опциите. Ако има минимален брой деца, ще бъде сформирана група по "Религия". Програмата по "Добродетели и етика" ще бъде основна. Тя ще се предлага във всички училища".