Премиерът Росен Желязков поиска камерите на ТОЛ системата да снимат нарушителите, които карат в аварийните ленти на магистралите.
"ТОЛ системата е продуктивна система, която досега не използвахме пълноценно. От 2-3 месеца усещаме развитите в положителна посока - дано се справят. Тази ТОЛ система снима регистрационните номера. В България бяха създадени стикери за ГТП, в които има вграден чип, който в другите държави се възприема като трети регистрационен номер - не му влияят скорост, атмосфера, тъй като са стотици методите да заличиш номера на колата", коментира експертът в Европейския център по пътна безопасност инж. Ангел Попов в студиото на "България сутрин".
Той цитира данните от изпитания, според които с този метод ще се снимат и неутрализират всички нарушители, които са си скрили номерата. За внедряването в ТОЛ системата ще са нужни по около 300 - 400 лв. за устройство.
"Скоростта убива. Неподготвените млади водачи са самоубийци или убийци на други хора", каза експертът.
В ефира на Bulgaria ON AIR той изтъкна, че ремонтираните пътища трябва да спасяват животи, а не да се превръщат в местопрестъпления заради висока скорост.
"Спасява животи, когато не се опитваме да избягаме от дупка и се концентрираме върху шофирането и останалите водачи. Трябва да е удоволствие да се пътува по такъв път", изтъкна инж. Ангел Попов.
От Европейския център по пътна безопасност са поискали да бъде публично показан практическият изпит на 19-годишния шофьор от Разград, който се вряза в заведение и уби трима мъже на място.
"В записа от неговия практически изпит - уверявам ви, ще намерим грешка. Стотици са случаите - затварят си очите изпитващите. Начинът, по който се обучават курсистите в големите градове, е коренно различен от малките градове - в едно малко градче, има ли светофар, колко кръгови има, как се отнасяш, когато минаваш покрай училище?", анализира инж. Ангел Попов.