Икономика

Софтуерен проблем остави без интернет десетки хиляди потребители на Starlink

   
Софтуерен проблем остави без интернет десетки хиляди потребители на Starlink

Услугата Starlink на SpaceX на милиардера Илон Мъск претърпя един от най-големите си международни прекъсвания в четвъртък вечерта, съобщи Ройтерс.

Софтуерен проблем остави десетки хиляди потребители по цял свят без интернет – рядко срещано прекъсване за мощната сателитна интернет система.

Потребителите в САЩ и Европа са започнали да подават сигнали за прекъсвания около 19 ч. по Гринуич вчера (22 ч. в България). Според Downdetector, система за проследяване на прекъсвания, са подадени до 61 000 потребителски сигнала.

Starlink, която има над 6 млн. потребители в приблизително 140 държави и територии, по-късно потвърди прекъсването в своя X акаунт и заяви, че „активно търси решение“. Услугата Starlink беше възобновена до голяма степен след 2,5 часа, написа в X Майкъл Николс, вицепрезидент на Starlink Engineering.

„Прекъсването се дължи на повреда на ключови вътрешни софтуерни услуги, които управляват основната мрежа“, написа в Х

Майкъл Николс, вицепрезидент на Starlink Engineering. Той се извини за прекъсването и обеща да открие първопричината му.

Мъск също се извини: „Съжаляваме за прекъсването. SpaceX ще отстрани първопричината, за да гарантира, че това няма да се повтори“, написа главният изпълнителен директор на SpaceX в X. Услугата Starlink беше възобновена до голяма степен след 2,5 часа, написа в X Майкъл Николс, вицепрезидент на Starlink Engineering.

„Прекъсването се дължи на повреда на ключови вътрешни софтуерни услуги, които управляват основната мрежа“, написа в Х.

Майкъл Николс, вицепрезидент на Starlink Engineering. Той се извини за прекъсването и обеща да открие първопричината му.

Мъск също се извини: „Съжаляваме за прекъсването. SpaceX ще отстрани първопричината, за да гарантира, че това няма да се повтори“, написа главният изпълнителен директор на SpaceX в X.