Във всичките си компоненти еврото има повече предимства от която и да е друга бивша национална валута на страните членки. То е обща валута - близо 400 милиона граждани се разплащат чрез нея. Това каза премиерът Росен Желяков във връзка с Националната информационна кампания за въвеждане на еврото в България.
„Когато фундаментално се атакува доверието, независимо в коя сфера на обществения живот, тогава институциите стават по-слаби, а обществото - все по-неспособно да задейства имунната си система срещу предизвикателствата. Колкото повече покриваме евростандартите, по-добре ще функционира общият пазар на еврото. Националната информационна кампания не трябва да се ограничава в добре познати и заучени клишета. Тя трябва да бъде насочена особено към тези по-уязвими групи, които са най-застрашени от възможни манипулации и спекулации, трябва да се разгърне като информационна кампания“, допълни министър-председателят.
„Ние живеем в едно море от информация, но най-скъпата информация и тази, в която най-много се инвестира, е истината“, заяви Желязков.
Според него няма механизми, които да могат да откроят фалшивите новини, фантасмагориите и откровените лъжите. „Затова инвестирането в истината е скъпо усилие. Тук би трябвало медиите да са наш съюзник, защото те са призвани да поднасят истинската информация. Тези събития трябва да получават необходимата публичност, за да бъдат прозрачни всичките усилия и най-вече въвеждането на еврото да бъде планиран процес, който да не се развива стихийно и да не създава обществено напрежение и да не подклажда и поддържа обществени страхове“, категоричен бе той.