Новини

Проведе се Четвърта годишна среща на Японско-българската бизнес асоциация

   
Проведе се Четвърта годишна среща на Японско-българската бизнес асоциация

На 24 октомври в Посолството на Япония в България се проведе Четвъртата годишна среща на Японско-българската бизнес асоциация (JBBA). Събитието се организира под егидата на Н. Пр. г-н Хисаши Мичигами, посланик на Япония в Република България, и събра представители на японски и български компании, институции и организации, ангажирани с развитието на двустранните икономически и културни отношения.

„Двустранните отношения между България и Япония се развиха значително през последните две години, при това не само в бизнес сферата, но и на политическо и културно равнище“, заяви Н. Пр. г-н Хисаши Мичигами, посланик на Япония в Република България, и изрази увереност, че към Японско-българската бизнес асоциация скоро ще се присъединят нови членове, които ще допринесат за още по-активно партньорство между двете страни.

Основен акцент на срещата бе участието на България в Световното изложение ЕКСПО 2025 в Осака, посветено на темата „Проектиране на бъдещо общество за нашето съществуване“ и неговите подтеми „Как да водим здравословен живот по разнообразни начини“ и „Устойчиви социално-икономически системи“.

„Има една японска мъдрост: И най-дългият път започва с една крачка. Така преди четири години направихме първата крачка — с визия, доверие и желание да изградим платформа за сътрудничество и взаимна подкрепа. Днес вече сме с утвърдено присъствие, реализирани проекти и поглед към бъдещето и нови хоризонти“, каза Тодор Кесимов, председател на JBBA и генерален мениджър на Takeda за България и Румъния. Той допълни, че ЕКСПО 2025 в Осака е мост между Изтока и Запада и е дало възможност на българските компании да стъпят уверено на един от най-конкурентните пазари. „За нас в ЯББА това бе шанс да покажем, че когато традициите и технологиите се срещнат, България има какво да предложи на света“, подчерта още Кесимов.

Японско-българската бизнес асоциация също бе част от работната група, която подготвя участието на България в Експо 2025. Нейният представител Тодор Кесимов потвърди, че страната ни се е представила повече от достойно.

Сред участниците в Четвъртата годишна среща на JBBA беше и Бойко Таков, изпълнителен директор на Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средни предприятия (ИАНМСП). Агенцията отговаряше за подготовката на България за Експо 2025, като изпълняваше ролята на координатор на създадената за целта работна група. В изказването си той изрази удовлетворение от успешното представяне на България в Осака, като, по негови данни, българският павилион е бил посетен от над 320 хиляди души за шестте месеца.

Таков представи и статистика, според която над 100 български компании са имали възможност да представят своята дейност в рамките на изложението и подчерта значимостта на посещението на нейно императорско височество принцеса Такамадо. Сред акцентите беше и спечеленото първо място от българския талисман „Лакто-Чан“.

През изминалата година Асоциацията реализира редица инициативи в подкрепа на подготовката за ЕКСПО 2025. Сред тях беше съвместната бизнес закуска с Посолството на Япония и ИАНМСП, която събра представители на институциите, дипломатическия корпус и бизнеса. По време на събитието бе представен българският национален павилион, съчетаващ традиции и иновации и позициониращ страната като надежден партньор за инвестиции.

JBBA взе участие и в официалната делегация, водена от президента Румен Радев, по повод Деня на България на ЕКСПО 2025, където бяха обсъдени възможности за сътрудничество с японски компании и организации като Кейданрен и JETRO в областта на технологиите и иновациите.

Асоциацията участва в редица дипломатически и бизнес форуми, включително прием по повод посещението на парламентарния заместник-министър на икономиката, търговията и индустрията на Япония, както и в двустранния форум „Япония – България“. Тези инициативи затвърдиха ролята на JBBA като ключов партньор в развитието на устойчиви икономически връзки между двете страни.

Основана през ноември 2020 г., JBBA има за мисия да популяризира японския бизнес в България, да подпомага японски компании при навлизането им на местния пазар и да насърчава двустранното икономическо сътрудничество между България и Япония.

Сред членовете на Асоциацията са Astellas, Cargo-Partner, JTI, SEGA & Creative Assembly, MOTO-PFOHE, Sumi Agro, Takeda, Tokuda Bank и Yazaki. JBBA поддържа активно партньорство и с Японската организация за външна търговия (JETRO), насочено към развитие на устойчиви бизнес връзки и стимулиране на икономическия растеж.