„Язовир Черни Осъм няма да се строи, мястото е в Натура – пречи на биоразнообразието“ Това заяви в сутрешния блок на Българската национална телевизия бившият вицепремиер по климата, министър на околната среда и водите в к
Президентът Румен Радев наложи вето на измененията в Закона за държавната собственост, които отмениха двуинстанционното обжалване и връщаха едноинстанционното обжалване на екологичните оценки (ЕО) и тези за въздействие върху околната среда (ОВОС) за особено важните обекти от национално значение. Ветото за момента проваля опитите на Парламента да се пребори с зеления рекет.
Утре в Народното събрание на комисия ще бъдат разглеждани промени в Закона за държавната собственост. Очаква се с измененията да бъде прекратена порочната практика на зелените неправителствени организации да обжалват на две съдебни инстанции екологичните оценки и оценките за въздействие върху околната среда на важни и значими обекти от транспортната и енергийната инфраструктура, свързани с живота и здравето на българските граждани. Така те блокират с години стратегически проекти.
В България екологичното законодателство е толкова рестриктивно, че за да започне строеж на важен национален обект – магистрала, тунел или мост – минават десетилетия. В продължение на 25 години, под непрекъснат натиск от страна на еколози, законите са променяни така, че вместо да защитават природата и обществения интерес, те често работят в полза на десетките зелени неправителствени организации, пише Еко Новини.
Докато Народното събрание не промени Закона за опазване на околната среда и не премахне двуинстанционното съдебно обжалване на екологичните оценки на обекти от национално значение — с което да се сложи край на възможността зелени НПО да блокират важни за държавата проекти — нищо ново в областта на инфраструктурното строителство няма да се случи в обозримо бъдеще.
В началото на Кресненското дефиле е поставен нов билборд. Той показва лицата на Тома Белев, Борислав Сандов и Андрей Ковачев – зелените активисти, заради които довършването на цялостната АМ „Струма“ се отлага с още 10 години – за след 2035 г.
В края на май е подписано споразумение между Агенция „Пътна инфраструктура“, Министерството на околната среда и водите и Регионалната инспекция по околна среда и води – от една страна, и зелени неправителствени организации – от друга, съобщава Еко Новини. От прессъобщение на страницата на МОСВ се вижда, че целта на споразумението е „трайно и пълно извеждане на транспортния трафик извън Кресненското дефиле и оставане на настоящия път като локален“. Това обаче означ