Четири "Шенгена" дебнат пътуващите към и от Гърция. Първият, в посока Кулата, е пътен възел Симитли и разклонът за Банско. Там, след тунел „Железница“, е първата тапа. Стеснението е заради надлеза на жп линията, която не функционира от десетилетия, но съоръжението все още не е премахнато. Причината е неуреден спор за собствеността – институциите твърдят, че линията и надлезът са държавни, докато управата на затворения рудник „Ораново“ смята, че съоръжението е на мината. Кога ще се разреши този казус, не е ясно.
В началото на Кресненското дефиле е поставен нов билборд. Той показва лицата на Тома Белев, Борислав Сандов и Андрей Ковачев – зелените активисти, заради които довършването на цялостната АМ „Струма“ се отлага с още 10 години – за след 2035 г.
В края на май е подписано споразумение между Агенция „Пътна инфраструктура“, Министерството на околната среда и водите и Регионалната инспекция по околна среда и води – от една страна, и зелени неправителствени организации – от друга, съобщава Еко Новини. От прессъобщение на страницата на МОСВ се вижда, че целта на споразумението е „трайно и пълно извеждане на транспортния трафик извън Кресненското дефиле и оставане на настоящия път като локален“. Това обаче означ
Засилен трафик се очаква днес в края на почивните дни. От Агенция "Пътна инфраструктура" напомнят, че на магистрала "Хемус" в тунелите "Топли дол" и "Правешки ханове" ще има по две ленти в посока София. Траф
Нов билборд с надпис "Татко не дава, той е еколог" показва Кирил Петков и баща му, които се опитаха да провалят довършването на АМ "Струма" през Кресненското дефиле. От другата страна са лицата на еколозите Тома Белев, Борислав Сандов и Андрей Ковачев, които водят десетки дела срещу държавата и така забавиха строежа на магистралата над 20 години.
Въвеждането на еднодневни винетки за леки автомобили до 3,5 тона, които ползват републиканската пътна мрежа, предлага Министерството на регионалното развитие и благоустройството. Това е предвидено в проект на Закон за изменение и допълнени