В България екологичното законодателство е толкова рестриктивно, че за да започне строеж на важен национален обект – магистрала, тунел или мост – минават десетилетия. В продължение на 25 години, под непрекъснат натиск от страна на еколози, законите са променяни така, че вместо да защитават природата и обществения интерес, те често работят в полза на десетките зелени неправителствени организации
Кабинетът прие в сряда пътна карта, според която магистрала “Струма” ще бъде довършена окончателно през 2031 г. Последният участък обаче няма да е точно магистрала, а скоростен път с ширина 10 метра и половина, по който превозните средства ще се движат двупосочно върху две ленти. Няма да има аварийна, но през определено разстояние ще има малки “джобове”, за да отбиват там аварирали коли или при друга нужда.
За какво изграждане на магистрали, мостове на Дунав, тунели, язовири или разширението на ПАВЕЦ Чаира може да се говори в нашата страна, когато екологичните оценки и тези за въздействие върху околната среда (ОВОС), свързани с разрешенията за тяхнот
Вчера с окончателно решение Върховният административен съд отхвърли като неоснователни жалбите на Асоциация на парковете в България на Тома Белев и на Сдружение за дива природа "Балкани" с председател Андрей Ковачев, за спиране изграждането на АМ "Струма" през Кресненското дефиле, пише Еко Новини. Петчленният състав потвърди определение на тричленния състав на ВАС, с което се оставя в сила решението на Министерството на околната среда и водите за допускане на предварително изпълнение на проекта за строителствот
Добрата новина за България е, че на 12 декември ще бъде взето решение най-накрая страната да стане част от шенгенското пространство. Това е единствената кауза, която еднозначно обедини политиците и цялото общество. Тази възможност за развитие на транспортния сектор и спокойното пътуване на гражданите обаче не попречи на екологичните неправителствени организации, отново да поискат от Бернската конвенция да спре довършването на АМ "Струма" през Кресненското дефиле