С окончателно решение от 8 април 2025 г. Върховният административен съд отхвърли жалба на „зелените“ неправителствени организации, групирани около Тома Белев, Борислав Сандов и Андрей Ковачев, че АМ „Струма“ нямала валидна Оценка за в
Нов билборд с надпис "Татко не дава, той е еколог" показва Кирил Петков и баща му, които се опитаха да провалят довършването на АМ "Струма" през Кресненското дефиле. От другата страна са лицата на еколозите Тома Белев, Борислав Сандов и Андрей Ковачев, които водят десетки дела срещу държавата и така забавиха строежа на магистралата над 20 години.
Нов билборд с надпис "Татко не дава, той е еколог" показва Кирил Петков и баща му, които се опитаха да провалят довършването на АМ "Струма" през Кресненското дефиле, видя Еко Новини. От другата страна са лицата на еколозите Тома Белев,
„Татко не дава, той е еколог. Няма да строим АМ „Струма“ през Кресненското дефиле.“ Това заявява тогавашният премиер Кирил Петков в кабинета си в Министерски съвет пред вицепремиера и министър на финансите Асен Василев, няк
Преди дни Агенция "Пътна инфраструктура" възложи разработването на идеен проект за тунел под прохода Петрохан. Заданието включва изготвяне на два варианта — тунел с дължина 7 или 10 километра, а трасето трябва да премине през три зони от екологичната мрежа Натура 2000 - нещо, което е проваляло не един проект в България
В България екологичното законодателство е толкова рестриктивно, че за да започне строеж на важен национален обект – магистрала, тунел или мост – минават десетилетия. В продължение на 25 години, под непрекъснат натиск от страна на еколози, законите са променяни така, че вместо да защитават природата и обществения интерес, те често работят в полза на десетките зелени неправителствени организации
Европейската комисия е забранила на Европейската банка за възстановяване и развитие да финансира разширението на ПАВЕЦ Чаира, защото страната ни все още не е изготвила изцяло "Специфичните и подробни цели за управлението на защитените зони по натура". Тяхната липса дава основание на Брюксел да блокира парите.
За какво изграждане на магистрали, мостове на Дунав, тунели, язовири или разширението на ПАВЕЦ Чаира може да се говори в нашата страна, когато екологичните оценки и тези за въздействие върху околната среда (ОВОС), свързани с разрешенията за тяхнот
Действащият от над 20 години План за управление на Природен парк “Витоша”, освен че забранява строителството на нови лифтове, не позволява и подмяната на старите амортизирани и ръждясали съоръжения с модерни, безопасни и с по-голям капацитет.