В началото на Кресненското дефиле е поставен нов билборд. Той показва лицата на Тома Белев, Борислав Сандов и Андрей Ковачев – зелените активисти, заради които довършването на цялостната АМ „Струма“ се отлага с още 10 години – за след 2035 г.
В края на май е подписано споразумение между Агенция „Пътна инфраструктура“, Министерството на околната среда и водите и Регионалната инспекция по околна среда и води – от една страна, и зелени неправителствени организации – от друга, съобщава Еко Новини. От прессъобщение на страницата на МОСВ се вижда, че целта на споразумението е „трайно и пълно извеждане на транспортния трафик извън Кресненското дефиле и оставане на настоящия път като локален“. Това обаче означ
С окончателно решение от 8 април 2025 г. Върховният административен съд отхвърли жалба на „зелените“ неправителствени организации, групирани около Тома Белев, Борислав Сандов и Андрей Ковачев, че АМ „Струма“ нямала валидна Оценка за в
Нов билборд с надпис "Татко не дава, той е еколог" показва Кирил Петков и баща му, които се опитаха да провалят довършването на АМ "Струма" през Кресненското дефиле. От другата страна са лицата на еколозите Тома Белев, Борислав Сандов и Андрей Ковачев, които водят десетки дела срещу държавата и така забавиха строежа на магистралата над 20 години.
Нов билборд с надпис "Татко не дава, той е еколог" показва Кирил Петков и баща му, които се опитаха да провалят довършването на АМ "Струма" през Кресненското дефиле, видя Еко Новини. От другата страна са лицата на еколозите Тома Белев,
„Татко не дава, той е еколог. Няма да строим АМ „Струма“ през Кресненското дефиле.“ Това заявява тогавашният премиер Кирил Петков в кабинета си в Министерски съвет пред вицепремиера и министър на финансите Асен Василев, няк
Преди дни Агенция "Пътна инфраструктура" възложи разработването на идеен проект за тунел под прохода Петрохан. Заданието включва изготвяне на два варианта — тунел с дължина 7 или 10 километра, а трасето трябва да премине през три зони от екологичната мрежа Натура 2000 - нещо, което е проваляло не един проект в България
В България екологичното законодателство е толкова рестриктивно, че за да започне строеж на важен национален обект – магистрала, тунел или мост – минават десетилетия. В продължение на 25 години, под непрекъснат натиск от страна на еколози, законите са променяни така, че вместо да защитават природата и обществения интерес, те често работят в полза на десетките зелени неправителствени организации
Европейската комисия е забранила на Европейската банка за възстановяване и развитие да финансира разширението на ПАВЕЦ Чаира, защото страната ни все още не е изготвила изцяло "Специфичните и подробни цели за управлението на защитените зони по натура". Тяхната липса дава основание на Брюксел да блокира парите.