В България екологичното законодателство е толкова рестриктивно, че за да започне строеж на важен национален обект – магистрала, тунел или мост – минават десетилетия. В продължение на 25 години, под непрекъснат натиск от страна на еколози, законите са променяни така, че вместо да защитават природата и обществения интерес, те често работят в полза на десетките зелени неправителствени организации
Днес, от 8 ч. до 17 ч., се ограничава движението в посока Благоевград в тунелите „Блатино“ и „Кочериново“ на АМ „Струма“ за обследване на осветителната система. Трафикът ще се осъществява двупосочно в тунелните тръби в посока София. В четвърт
В България, дори когато всичко е наред, минават най-малко шест години от идейния проект до първата копка за важен инфраструктурен проект, какъвто е една магистрала. Това заяви вицепремиерът Гроздан Караджов в четвъртък на форум за западната дъга на Софийското околовръстно шосе. Това е причинат
Кабинетът прие в сряда пътна карта, според която магистрала “Струма” ще бъде довършена окончателно през 2031 г. Последният участък обаче няма да е точно магистрала, а скоростен път с ширина 10 метра и половина, по който превозните средства ще се движат двупосочно върху две ленти. Няма да има аварийна, но през определено разстояние ще има малки “джобове”, за да отбиват там аварирали коли или при друга нужда.
За какво изграждане на магистрали, мостове на Дунав, тунели, язовири или разширението на ПАВЕЦ Чаира може да се говори в нашата страна, когато екологичните оценки и тези за въздействие върху околната среда (ОВОС), свързани с разрешенията за тяхнот