С окончателно решение от 8 април 2025 г. Върховният административен съд отхвърли жалба на „зелените“ неправителствени организации, групирани около Тома Белев, Борислав Сандов и Андрей Ковачев, че АМ „Струма“ нямала валидна Оценка за в
Нов билборд с надпис "Татко не дава, той е еколог" показва Кирил Петков и баща му, които се опитаха да провалят довършването на АМ "Струма" през Кресненското дефиле. От другата страна са лицата на еколозите Тома Белев, Борислав Сандов и Андрей Ковачев, които водят десетки дела срещу държавата и така забавиха строежа на магистралата над 20 години.
Нов билборд с надпис "Татко не дава, той е еколог" показва Кирил Петков и баща му, които се опитаха да провалят довършването на АМ "Струма" през Кресненското дефиле, видя Еко Новини. От другата страна са лицата на еколозите Тома Белев,
"Не на перките" - този възглас се чуваше пред сградата на общината в Кюстендил по време на протеста срещу изграждането на ветропарк в планината Осогово и разширяването на фотоволтаичния парк, който превзе Конявската планина и по думите им се простира вече върху 200 дка. Около 100 - 200 души се събраха на протеста, въпреки че беше подкрепен от много природозащитници, туристически дружества и неправителствени организации. Срещу изграждането на ветропарка се обяви дори Кюстендилската търговско-промишлена палата, която обикновено подкрепя бизнеса. Кметът на гра
От няколко дни най-обсъжданаета тема в социалните групи за Кюстендил е предложението на кмета на града Огнян Атанасов за промяна на Общия устройствен план с цел фирма, свързана с бившия председател на парламента Росица Кирова (ГЕРБ), да построи ветроенергиен парк в планина Осогово. Възмущениет
„Татко не дава, той е еколог. Няма да строим АМ „Струма“ през Кресненското дефиле.“ Това заявява тогавашният премиер Кирил Петков в кабинета си в Министерски съвет пред вицепремиера и министър на финансите Асен Василев, няк
Преди дни Агенция "Пътна инфраструктура" възложи разработването на идеен проект за тунел под прохода Петрохан. Заданието включва изготвяне на два варианта — тунел с дължина 7 или 10 километра, а трасето трябва да премине през три зони от екологичната мрежа Натура 2000 - нещо, което е проваляло не един проект в България
В България екологичното законодателство е толкова рестриктивно, че за да започне строеж на важен национален обект – магистрала, тунел или мост – минават десетилетия. В продължение на 25 години, под непрекъснат натиск от страна на еколози, законите са променяни така, че вместо да защитават природата и обществения интерес, те често работят в полза на десетките зелени неправителствени организации
По информация на Еко Новини, писмото с исканите промени в плана за управление на парк „Витоша“ още в същия ден, когато е подадено, е предадено на бившия директор Тома Белев, за да даде мотиви как да бъде отказано предложението.