В България екологичното законодателство е толкова рестриктивно, че за да започне строеж на важен национален обект – магистрала, тунел или мост – минават десетилетия. В продължение на 25 години, под непрекъснат натиск от страна на еколози, законите са променяни така, че вместо да защитават природата и обществения интерес, те често работят в полза на десетките зелени неправителствени организации
Дирекцията на природен парк Витоша упорито отказва да изпълни Закона за защитените територии и да започне процедура по промяна на изтеклия още преди 10 години план за управление. Затова Коалицията „Природата за хората и регионите“ з
По информация на Еко Новини, писмото с исканите промени в плана за управление на парк „Витоша“ още в същия ден, когато е подадено, е предадено на бившия директор Тома Белев, за да даде мотиви как да бъде отказано предложението.
За сметка на републиканския бюджет се осигуряват гражданите, които отговарят на условията за получаване на месечни социални и целеви помощи за отопление по реда на Закона за социалното подпомагане, както и настанените в специализирани институции за социални услуги. Осигуряв
Проучване, проведено от Държавната агенция за закрила на детето съвместно с Регионално управление на образованието –Велико Търново и Българска академия за сигурност между близо 2000 ученици от 6, 7 и 8 клас в гр. Велико Търново, показва, че над 23 процента от децата са преживели в онлайн пространството ситуацията, която ги е накарала да се чувстват дискомфортно, сравнение с 2023 г. има увеличение с близо 5 процента. През 2024 г. 4% повече
Специалистите от Bosch се надяват да сложат край на измамите с превъртането на километражите на използваните автомобили със специална сервизна джаджа която вече се предлага, но е платена. От компанията са създали специален софтуер за изчисляване на пробега на употребяваните коли и съответно ще дава възможност на сервизите да издават сертификати за всеки проверен автомобил.
Европейската комисия е забранила на Европейската банка за възстановяване и развитие да финансира разширението на ПАВЕЦ Чаира, защото страната ни все още не е изготвила изцяло "Специфичните и подробни цели за управлението на защитените зони по натура". Тяхната липса дава основание на Брюксел да блокира парите.
Кабинетът прие в сряда пътна карта, според която магистрала “Струма” ще бъде довършена окончателно през 2031 г. Последният участък обаче няма да е точно магистрала, а скоростен път с ширина 10 метра и половина, по който превозните средства ще се движат двупосочно върху две ленти. Няма да има аварийна, но през определено разстояние ще има малки “джобове”, за да отбиват там аварирали коли или при друга нужда.
За какво изграждане на магистрали, мостове на Дунав, тунели, язовири или разширението на ПАВЕЦ Чаира може да се говори в нашата страна, когато екологичните оценки и тези за въздействие върху околната среда (ОВОС), свързани с разрешенията за тяхнот