В Европа проблемът с ръчния багаж по нискотарифните полети се превръща във все по-доходоносен бизнес за авиокомпаниите. През 2024 година пътниците са изразходвали над 10 милиарда евро, само за да могат да вземат със себе си куфарче на колела в кабината. Това е най-значимият източник на приходи от допълнителни услуги за бюджетните авиокомпании и същевременно носи едни от най-високите маржове в индустрията, според анализ на Corriere della Sera.
Ryanair призовава българското правителство спешно да се намеси, за да направи летищата у нас по-конкурентоспособни и да отключи неизползвания потенциал за растеж на туризма в страната. От компанията съобщиха, че ако разходите за достъп са конкурентни, Ryanair е готова да 1 млрд. долара в България. Това ще удвои трафика до 6 млн. пътници годишно, а базираните самолети в страната ще бъдат 10.
Летище София е обслужило 7 922 702 пътници през изминалата година, което е рекорд в неговата история. Ръстът е с близо 10% спрямо 2023 г., когато аеропортът надмина нивата от преди пандемията. Това показват данните на концесионера "
Най-добрата железопътна компания в Европа е италианската Trenitalia, показват резултатите от проучване на неправителствената организация Transport and Environment (T&E). На 9 декември T&E публикува класация на 27 компании, оценявани по различни критерии, като цена и надеждност. В оценката не попада родното БЖД, а на последното място е поставен
Нискотарифният превозвач "Райънеър" (Ryanair) заплаши днес да спре да обслужва десет френски регионални летища от 1 януари, ако в бюджета за 2025 г. бъде включено повишено данъчно облагане на въздушния сектор, съобщава БТА. "