Скандал между служител на гранична полиция, представител на наземен оператор и пътничка обиколи социалните мрежи. Видеата са заснети от друг пътник от самолета. От кадрите става ясно, че конфликтът е възникнал заради ръчния багаж на пътничката.
Срещу големите нискотарифни авиокомпании вече има заведени дела и в България заради начисляването на такси за ръчния багаж. Това обявиха в интервю пред TravelNews адвокатите Деян Драгиев и Сенжана Миланова. Потребители са предявили искове пред Софийския районен съд срещу Wizz Air и Ryanair за платени допълнителни суми за ръчен багаж, който да бъде качен в кабината. За последната авиокомпания вече е тръгнало делото, а за Wizz Air се чака решение, каза Деян Драгиев.
В Европа проблемът с ръчния багаж по нискотарифните полети се превръща във все по-доходоносен бизнес за авиокомпаниите. През 2024 година пътниците са изразходвали над 10 милиарда евро, само за да могат да вземат със себе си куфарче на колела в кабината. Това е най-значимият източник на приходи от допълнителни услуги за бюджетните авиокомпании и същевременно носи едни от най-високите маржове в индустрията, според анализ на Corriere della Sera.
Ryanair призовава българското правителство спешно да се намеси, за да направи летищата у нас по-конкурентоспособни и да отключи неизползвания потенциал за растеж на туризма в страната. От компанията съобщиха, че ако разходите за достъп са конкурентни, Ryanair е готова да 1 млрд. долара в България. Това ще удвои трафика до 6 млн. пътници годишно, а базираните самолети в страната ще бъдат 10.
Летище София е обслужило 7 922 702 пътници през изминалата година, което е рекорд в неговата история. Ръстът е с близо 10% спрямо 2023 г., когато аеропортът надмина нивата от преди пандемията. Това показват данните на концесионера "