Правителството предостави на Столична община за стопанисване горски автомобилни пътища за период от 10 години. 19 са имотите, които водят до местностите "Алеко“ и "Златните мостове“, включително разклонения към туристически зони и хижи.
Искам да споделя с всички софиянци един възможен път, по който да развържем възела с възстановяването на лифтовете на Витоша. Нарекли сме го пътна карта – с всички основни действия, които трябва да се предприемат, както и отговорните страни. Обещахме тази пътна карта на 2-ри април, когато ви представих нашата обща Визия за Витоша, и днес я публикуваме. Това съобщи кметът на София Васил Терзиев във фейсбук.
Проучване на DiscoverCars.com, направено през април, поставя София като столицата с най-големи предимства да бъде посетена за пролетен туризъм през май тази година, натрупвайки 170 точки, в сравнение с други 12 европейски градове. Оценка
Дирекцията на природен парк Витоша упорито отказва да изпълни Закона за защитените територии и да започне процедура по промяна на изтеклия още преди 10 години план за управление. Затова Коалицията „Природата за хората и регионите“ з
По информация на Еко Новини, писмото с исканите промени в плана за управление на парк „Витоша“ още в същия ден, когато е подадено, е предадено на бившия директор Тома Белев, за да даде мотиви как да бъде отказано предложението.
Защо преследваният от европрокурори Тома Белев още е на свобода?, пита Narod.bg. Лесовъдът, дето се прави на урбанист, щипна 2,6 млн. лева с негодния План за управление на парк „Българка“, а е отворил паст и за Природен парк „Сините камъни“ в Сливен, за което сайта вече писа. От няколко месеца пишман „природозащитникът“ се опитва да настройва определени организации и хора в Сливен срещу две решения на местния ОбС – № 510 за обявяване на Селищно образувание (СО) „Даулите“ и решение № 511 за обявяване на Селищно образувание (СО) „Карандила“.
Витоша. Наричат я белите дробове на София, а навремето къде на шега къде на сериозно са казвали, че е толкова близо до града, че до нея можем да стигаме с лифт от НДК. Днес това ни звучи като филм от бъдещето, а достъпът до по-развития за туризъм, северен склон, стана по труден, след като и последната въжена линия спря и се присъедини към останалите ръждясващи съоръжения. Ясно е едно: Нужен е план за действие, но кой трябва да го начертае и как ще се постигне консенсус между частния, общински и държавния интерес?