Цялото Кресненско дефиле отново е блокирано от дълги колони автомобили заради натоварения трафик към и от Гърция. В летните уикенди и почивни дни пътят през дефилето е постоянно претоварен. Шофьорите често чакат с часове, а алтернативите са малко. Единственият реален шанс за облекчаване на трафика е изграждането на обходния път на Кресна.
Президентът Румен Радев наложи вето на измененията в Закона за държавната собственост, които отмениха двуинстанционното обжалване и връщаха едноинстанционното обжалване на екологичните оценки (ЕО) и тези за въздействие върху околната среда (ОВОС) за особено важните обекти от национално значение. Ветото за момента проваля опитите на Парламента да се пребори с зеления рекет.
Камерите за средна скорост ще снимат първоначално на 50 определени точки по българските магистрали и скоростни пътища. Ефективно ще работят на първо време само в определени отсечки на магистрала "Тракия“, както и на 10 км отсечка от Северната скоростна тангента.
Утре в Народното събрание на комисия ще бъдат разглеждани промени в Закона за държавната собственост. Очаква се с измененията да бъде прекратена порочната практика на зелените неправителствени организации да обжалват на две съдебни инстанции екологичните оценки и оценките за въздействие върху околната среда на важни и значими обекти от транспортната и енергийната инфраструктура, свързани с живота и здравето на българските граждани. Така те блокират с години стратегически проекти.
Строителството на метрото през “Слатина” се движи в срок и вече е изпълнено 32%. Шестте метростанции и 6 км трасе трябва да са готови до есента на 2027 г. Това съобщи кметът Васил Терзиев, след като провери строителството при бъдещата метростанция до “Арена София”.
Докато Народното събрание не предприеме корекции в Закона за опазване на околната среда и не ограничи възможността за двуинстанционно обжалване на екологични оценки за проекти от национално значение, напредък в инфраструктурното строителство няма да има. Зелените неправителствени организации ще продължат да блокират ключови проекти с години.
В България екологичното законодателство е толкова рестриктивно, че за да започне строеж на важен национален обект – магистрала, тунел или мост – минават десетилетия. В продължение на 25 години, под непрекъснат натиск от страна на еколози, законите са променяни така, че вместо да защитават природата и обществения интерес, те често работят в полза на десетките зелени неправителствени организации, пише Еко Новини.
От 10 ч. на 21 юли /понеделник/ до 10 ч. на 23 юли /сряда/ движението през тунел „Витиня" на АМ „Хемус" ще се осъществява двупосочно в тръбата за Варна. Поради ремонтни дейности ще бъде ограничено преминаването в тръбата за София.