Икономика

Съдът на ЕС отмени изискването за връщането на камионите на всеки 8 седмици

   
Съдът на ЕС отмени изискването за връщането на камионите на всеки 8 седмици

Говорителят на Европейската комисия Адалбер Янз заяви, че частта за връщането на камионите в страната, в която е регистрирана фирмата, на всеки 8 седмици, влиза в сила автоматично.

Съдът на ЕС отхвърли днес тази част от пакета "Мобилност", известен също като пакета "Макрон":

"Това решение се отнася до някои части от пакета "Мобилност", които не бяха част от първоначалното предложение на Комисията. Мога да потвърдя, че точно тази част е обявена за невалидна и следователно отпада, без Комисията да е задължена да предприема каквито и да било действия", каза Янз.

С днешното си решение Съдът на ЕС постанови справедливо решение относно Пакета за мобилност и така потвърди принципа на пропорционалност в транспортния сектор. Отменяйки задължението за връщане на превозните средства на всеки осем седмици в държавата по регистрация, Съдът подчерта, че законодателят на ЕС не е предоставил достатъчно информация, за да оцени пропорционалността на тази мярка.

„Щастлив съм, че усилията ни за справедливост за транспортните компании, заедно с други държави-членки от Източна Европа, дадоха резултат. Процесът беше дълъг и тежък, но си заслужаваше. Днешното решение на Съда на ЕС доказва това, за което настоявахме – връщането на камиона не е оправдано нито от икономическа, нито от екологична гледна точка. Важно е да се намери баланс между социалните условия на работа и икономическите реалности в трансграничния превоз на товари.“, коментира Венцислав Трендафилов – експерт по международно транспортно право и юридически консултант в Move Expert.

Литва, България, Румъния, Кипър, Унгария, Малта и Полша подадоха искове за отмяна пред Съда на Европейския съюз срещу Пакета за мобилност, приет от законодателя на ЕС, т.е. Парламента и Съвета, през 2020 година. С днешното си решение, Съдът отхвърля исковете, освен в частта за връщането на превозните средства на 8 седмици в държавата по издаване на транспортния лиценз, което всъщност е един от най-важните въпроси. „Всички искаме секторът на пътния транспорт да бъде по-безопасен, ефективен и социално отговорен, като това трябва да бъде в баланс и с икономическите измерения. Трябва да бъдат защитени интересите и на шофьорите, и на работодателите. Днешното решение е правилна стъпка в тази посока“, добави още Венцислав Трендафилов.