Държавата преди години забрани официално чрез закон споделеното пътуване и използването на приложения като Uber, Bolt, Freenow и други, за да угоди на монопола на таксиметровите фирми, най-вече в София. Сегашната стачка на шофьорите в столицата възвърна доброволното безплатно споделено пътуване между хората, които се разбират във фейсбук групи и се събират по спирки из града. Асоциацията за защита на потребителите (АЗП) отправя спешен призив към депутатите в Народното събрание да позволят на световните компании в този вид транспорт да се завърнат в България.
„За нас повечето лица са политически обвързани и не са независими, което е недопустимо, защото те трябва да защитават правата и свободите на българските граждани“, коментира Пейо Майорски, председател на АЗП. На избора на омбудсмана отново се гледа като на разменна монета, като в тази игра участват политически сили от целия спектър.
Асоциацията за защита на потребителите настоява за качествена законова рамка, която да защитава добросъвестните длъжници, а не да създава нови административни тежести и да обслужва корпоративни интереси. В парламента са внесени четири различни законопроекта. "Нищо не се е променило. Имаме малки козметични промени по законопроекта. Трябва да бъдат разгледани четирите законопроекта. Най-много ни притеснява, че се защитават кооперативни интереси. Синдиците са хора, които изпълняват пр
Асоциацията за защита на потребителите (АЗП) настоява за качествена законова рамка, която да защитава добросъвестните длъжници, а не да създава нови административни тежести и да обслужва корпоративни интереси. В момента в парламента са внесени четири различни законопроекта - Министерският съвет, парламентарните групи на ПП-ДБ, "БСП – ОЛ" и "Възраждане".
"Това е скандално поведение на мобилния оператор, което този път не е свързано с инфлация или иконимически процеси. Не е ясно защо предприема непоисканото от клиентите подобряване и оскъпявате на плановете и какви са аргументите му", коментира председателят на Асоциацията за защита на потребителите Пейо Майорски.
Този петък е кулминацията на кампанията за пазаруване - „Черен петък“, през която се очаква българите да похарчат над 100 млн. лв., показват данните на Асоциацията за защита на потребителите (АЗП). Това обаче може да се превърне за някои в ден на черните измами, коментира председателят на организацията Пейо Майорски. Най-вече нарушенията идват при интернет пазаруването. Още от началото на ноември при нас постъпват сигнали, че в някои физически и онлайн магазини постепенно завишават цените си във времето преди „Черен петък“, така че да могат да предложат по-големи отстъпки за продукт, който е на цена, по-висока от действителната, обяви Майорски.