Преди дни Агенция "Пътна инфраструктура" възложи разработването на идеен проект за тунел под прохода Петрохан. Заданието включва изготвяне на два варианта — тунел с дължина 7 или 10 километра, а трасето трябва да премине през три зони от екологичната мрежа Натура 2000 - нещо, което е проваляло не един проект в България
В България екологичното законодателство е толкова рестриктивно, че за да започне строеж на важен национален обект – магистрала, тунел или мост – минават десетилетия. В продължение на 25 години, под непрекъснат натиск от страна на еколози, законите са променяни така, че вместо да защитават природата и обществения интерес, те често работят в полза на десетките зелени неправителствени организации
За какво изграждане на магистрали, мостове на Дунав, тунели, язовири или разширението на ПАВЕЦ Чаира може да се говори в нашата страна, когато екологичните оценки и тези за въздействие върху околната среда (ОВОС), свързани с разрешенията за тяхнот
Поредицата от предстоящи почивни дни в съчетание с обилните валежи от дъжд и сняг в почти цялата страна доведоха до инциденти на пътя, затруднено придвижване по централни пътища и магистрали, тапи и много изнервени шофьори. Жълт код за потенциално
Вчера с окончателно решение Върховният административен съд отхвърли като неоснователни жалбите на Асоциация на парковете в България на Тома Белев и на Сдружение за дива природа "Балкани" с председател Андрей Ковачев, за спиране изграждането на АМ "Струма" през Кресненското дефиле, пише Еко Новини. Петчленният състав потвърди определение на тричленния състав на ВАС, с което се оставя в сила решението на Министерството на околната среда и водите за допускане на предварително изпълнение на проекта за строителствот
Ограничено е движението през прохода „Петрохан“ до 15.00 ч. днес за премахване на опасни дървета и клони в близост до пътното платно, съобщиха от АПИ. Екипи на пътноподдържащата фирма, Областно пътно управление – Монтана и регион