След близо две десетилетия строги мерки, ограничението за пренасяне на течности в ръчния багаж до 100 милилитра вече е на път да остане в историята. Европейският съюз официално отвори вратата за промяна, одобрявайки използването на скенери на лети
Европейската комисия е поискала от Франция обяснение, след като български шофьори се оплакаха от неправомерни проверки и глоби, свързани с пакета “Мобилност” на ЕС. Източници от ЕК обясниха пред “24 часа”, че в началото на годината от Съюза на международните превозвачи (СМП) са се свързали с тях във връзка с глобите, за които се твърди, че френските власти са наложили на сънародниците ни.
С последните промени в Закона за движение по пътищата, приети на второ четене от Народното събрание, в България бе извършен опасен и недопустим прецедент. ТОЛ системата се превръща във фактически "електронен съдия". Всяка снимка от безко
Бусове и микробуси правят нелегални екскурзии за чуждите туристи в Слънчев бряг. Това съобщиха за TravelNews туроператори, които работят в курорта. Според тях нелегалните фирми предлагат еднодневни трипове до Созопол, Жеравна, по река Ропотамо, до Варна, Балчик и др. места. Фирмите нямат лиценз за туроператор, а дори не издават и касови бележки, посочиха от бранша. Бусовете и микробусите са по алеиите в Слънчев бряг и в улицата, която води към аквапарка в курорта.
Настоящият размер на безплатния „личен багаж“ на Ryanair е 40 x 25 x 20 см. След споразумение между европейските авиокомпании за приемане на нов минимален размер за ръчен багаж, превозвачът реши да увеличи един от размерите на чантата и размерите скоро ще бъдат 40 x 30 x 20 см.
Срещу големите нискотарифни авиокомпании вече има заведени дела и в България заради начисляването на такси за ръчния багаж. Това обявиха в интервю пред TravelNews адвокатите Деян Драгиев и Сенжана Миланова. Потребители са предявили искове пред Софийския районен съд срещу Wizz Air и Ryanair за платени допълнителни суми за ръчен багаж, който да бъде качен в кабината. За последната авиокомпания вече е тръгнало делото, а за Wizz Air се чака решение, каза Деян Драгиев.
В Европа проблемът с ръчния багаж по нискотарифните полети се превръща във все по-доходоносен бизнес за авиокомпаниите. През 2024 година пътниците са изразходвали над 10 милиарда евро, само за да могат да вземат със себе си куфарче на колела в кабината. Това е най-значимият източник на приходи от допълнителни услуги за бюджетните авиокомпании и същевременно носи едни от най-високите маржове в индустрията, според анализ на Corriere della Sera.
Общо 3041 автобуса от системата на градския транспорт в Истанбул няма да обслужват пътници днес заради стачка на шофьорите, негодуващи заради неизплатени заплати за последните четири месеца, обяви председателят на Камарата на частните